سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قرص زینک پلاس چیست؟ فواید قرص زینک پلاس برای موی سر چیست؟

 

قرص زینک پلاس چیست؟ فواید قرص زینک پلاس

زینک یا همان روی، بعد از آهن جزو فراوان ترین عناصر در بدن محسوب می شود و یکی از عناصریست که در فعالیت بیشتر از 100 آنزیم مختلف دخیل است. در قرص زینک پلاس به غیر از روی، ویتامین های گروه B و ویتامین C هم وجود دارند. روی در بدن در این عملکرد ها نقش دارد:

 

بنا بر تحقیقات و گزارشات مختلف بیش از 75% از مردم جهان دچار کمبود عنصر روی می باشند و یکی از دلایلی که امروزه بسیاری از افراد دچار ریزش مو، مشکلات پوستی، ناخن ها  و غیره می باشند کمبود عنصر روی در بدن است.

قرص زینک(زینک پلاس) می تواند یک مکمل غذایی مناسب برای جبران کمبود روی باشد، نمونه های مختلفی از زینک پلاس(قرص زینک) در ایران یافت می شود. به عنوان مثال قرص زینک پلاس شرکت یورو ویتال که ساخت کشور آلمان است در دوزهای 5 و 10 میلیگرم باویتامین های ب  و ث و به شکل سافت ژل، کپسول و شربت موجود است، برندهای دیگری نیز از مکمل های زینک در داروخانه ها وجود دارند که تقریبا از لحاظ کیفیت همگی مشابه هم می باشند.

کدام قرص زینک و به چه مدت و چه تعداد باید مصرف شود را پزشک شما بر اساس نتیجه آزمایشهای خون  تشخیص می دهد. به یاد داشته باشید همان طور که کمبود عناصر معدنی موجب بروز مشکلاتی در بدن می شوند ازدیاد آن ها نیز باعث اختلال در متابولیزم و ایجاد مشکلات جدی می گردد از اینرو توصیه  می کنم قبل از مصرف هر گونه مکمل غذایی و یا دارو حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

علائم کمبود روی در بدن:

ضعف سیستم ایمنی و ابتلای مکرر به بیماری های عفونی  و ویروسی

تاخیر در بهبود زخم ها

جوش و آکنه، خارش و آلرژی های پوستی

ریزش مو و نازک شدن تارهای مو

ناتوانی جنسی در مردان

از دست دادن اشتها، حس بویایی و چشایی

ضعف و کمبود انرژی

لکه های سفید رنگ زیر ناخن ها

تاخیر در رشد کودکان و نوجوانان

 

فواید قرص زینک پلاس:

از محبوب ترین فواید مصرف قرص زینک پلاس می توان به این موارد اشاره کرد:

درمان ریزش مو و جلوگیری از آن

استحکام و رشد ناخن ها

اما این قرص فواید دیگری هم دارد که به این ترتیب هستند:

به سلامت پوست کمک می کند

قدرت باروری را تقویت می کند

رشد جسمی و ذهنی را در سنین رشد تقویت می کند

پیشگیری از سرماخوردگی و کاهش مدت زمان و شدت سرماخوردگی

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

با همه فوایدی که این قرص دارد، افراط در مصرف آن می تواند مشکلات متعددی را برای بدن به وجود آورد، پس آن را به اندازه مصرف کنید تا تاثیر خوبی بر سلامت بدن تان بگذارد.

https://telegram.me/KashteMooEslamAbad

KashteMooEslamAbad@